Domene

Domena je jedinstvena adresa koju treba imati svaka internet stranica. Njena funkcija je pronalaženje određene internet stranice ili sadržaja.

Svaka domena je unikatna, tj. ne može biti više domena istog imena i nastavka.

Sastoji se od naziva domene i ekstenzije (npr. pondi.hr, gdje je pondi naziv, a .hr ekstenzija).

Postoje osnovne dvije vrste domena, globalne (isključivo komercijalne) i nacionalne (koje mogu biti besplatne i komercijalne).

Niže je navedena detaljnija podjela domena:

  1. gTLD (generic top level domains) - generičke domene najviše razine nazivi su domena s kojima ste se najčešće susretali. Riječ je o komercijalnim domenama s ekstenzijom .com, .net, .org, .info, .biz i sl. Dostupne su za registraciju bilo kojoj pravnoj ili fizičkoj osobi.
  2. ccTLD (country code top level domains) - Zemlje i teritoriji imaju vršni naziv domene koji se temelji na dvoslovnom ISO kodu zemlje/teritorija (.npr. it – Italija, .de – Njemačka, .us – SAD,...). Pravilnike u vezi nacionalnih domena donose države koje upravljaju pojedinom ekstenzijom te su neke klasificirane i kao komercijalne (.co.uk, .me, .in, itd.). Nacionalom domenom Republike Hrvatske (.hr) upravlja CARNet (Croatian Academic and Research Network), dok vrhovnom internetskom domenom za Europsku uniju (.eu), upravlja EURid (European Registry for Internet Domains).
  3. New gTLD (new generic top level domains) - komercijalne domene nove generacije odobrene od ICANN-a s ciljem povećanja raznolikosti, konkurencije i potrošačkog izbora (npr. .xyz, .site, .online, .ski, .club, .life,...).
  4. IDN (internationalized domain names) - je naziv internetskih domena iskazanih znakovima koji nisu tradicionalni ASCII znakovi (a do z), kao što su arapski, kineski, ćirilica i ina pisma. U Hrvatskoj su to domene s dijakritičkim znakovima č,ć,ž,š,đ.

U Hrvatskoj postoje sljedeće vrste domena:

  1. besplatne sekundarne .hr domene
  2. naplatne sekundarne .hr domene
  3. naplatne jednoznakovne sekundarne .hr domene
  4. naplatne dvoznakovne sekundarne .hr domene
  5. naplatne sekundarne .hr domene sa dijakritičkim znakovima
  6. besplatne tercijarne .from.hr domene
  7. naplatne tercijarne .com.hr

Registrirati domenu znači upisati se kao korisnik nekog naziva domene na minimalni period od godine dana.

Korisnik samo ostvaruje pravo na korištenje domene na određeno razdoblje, ali nije i vlasnik iste. Naime, korisnik domenu ne može pokloniti, prodati niti s njome raspolagati kako to podrazumijeva vlasnički odnos.

Komercijalne domene mogu registrirati sve pravne i fizičke osoba.

  1. besplatne sekundarne .hr domene – pravne osobe registrirane u RH i fizičke osobe koje obavljaju registriranu samostalnu djelatnost u RH
  2. naplatne sekundarne .hr domene – sve pravne i fizičke osobe u RH, pravne osobe iz EU koje imaju VAT/OIB broj, strane pravne osobe koje imaju registriranu podružnicu u RH
  3. besplatne tercijarne .from.hr domene – sve fizičke osobe s OIB-om
  4. naplatne tercijarne .com.hr – za sve fizičke i pravne osobe s OIB-om.

Ograničenje postoji jedino za besplatne .hr i besplatne .from.hr domene gdje svaki korisnik ima pravo na samo jednu besplatnu domenu. Kod naplatnih .hr, .com.hr i svih ostalih komercijalnih domena, ne postoji ograničenje.

Ukoliko klijent preko naših stranica naruči uslugu Web hostinga za domenu koja ispunjava uvjete da bude besplatna, Pondi d.o.o. bez naknade posreduje u registraciji iste.

Besplatna .hr domena mora sadržavati registrirano ime ili registrirano skraćeno ime ili skraćenicu od početnih slova ili slogova višedijelnog registriranog imena pravne osobe. Za obrte vrijedi sve navedeno, a naziv domene može sadržavati i naznaku djelatnosti te ime, prezime ili ime i prezime.

Ako je korisnik domene promijenio naziv, a novi naziv ne zadovoljava uvjete za zadržavanje besplatne domene, korisnik domenu tog naziva treba transferirati u naplatnu domenu. Korisnik i dalje ima pravo na jednu besplatnu domenu čiji naziv mora odgovarati Pravilniku o ustrojstvu i upravljanju vršnom nacionalnom internetskom domenom.

Komercijalne domene (.com, .net, .org, .biz, .info ...) kao i naplatne .hr i .com.hr domene se registriraju preko ovlaštenih registrara poput Pondija. Dakle, naplatne domene možete registrirati putem naših web stranica i to odabirom "Domene" pa "Registracija" u glavnom izborniku.

U predviđeno polje upišite ime domene te kliknite "Provjera". Ako je domena slobodna, kliknite na "Registriraj domenu" te ispunite kontakt podatke, a zatim kliknite na "Naruči". Na upisani e-mail će Vam doći ponuda za plaćanje. Po primitku uplate, za Vas i na Vaše ime registrirat ćemo traženi naziv domene.

Ukoliko želite registrirati više domena odjednom, savjetujemo da koristite naš servis za registriranje domena CroReg.com.

Svega nekoliko sati je potrebno da se DNS serveri propagiraju te registrirano ime domene postaje aktivno.

Sve domene se mogu registrirati/produžiti na minimalni period od godine dana. Ako se domena ne produži prije isteka, postaje neaktivna, ali još uvijek je registrirana na korisnika.

Besplatne domene koje se hostaju na pondijevim serverima, a imaju naše administrativno-tehničke kontakt podatke, redovito pratimo i produžujemo u ime korisnika.

Za sve ostale domene se putem automatike šalju obavijesti o isteku. Ukoliko ste kupili domenu u paketu s hosting uslugom, dovoljno je podmiriti ukupan iznos usluge pa će se domena zajedno s hosting paketom automatski produžiti na novi rok.

Ako imate registriranu samo domenu preko CroReg.com servisa, dovoljno je pratiti obavijesti pristigle putem e-maila te izvršiti uplatu koristeći podatke iz ponude. Dodatne podsjetnike o skorom isteku, klijentima šaljemo i putem SMS-a.

Domene registrirane preko CARNet-a, bez obzira bile besplatne ili naplatne, po isteku su aktivne jo 15 dana, a nakom dodatnih 15 dana se brišu iz registra i slobodne su za registraciju.

Komercijalne domene postaju neaktivne nakon isteka godine dana te ih u idućih mjesec dana možete produžiti po redovnoj cijeni. Nakom mjesec dana neaktivnosti, domena odlazi u tzv. redemption period tijekom kojeg dosadašnji korisnik ima pravo na ponovnu aktivaciju domene, ali uz nadoplatu od 182,50 EUR (146,00 EUR + PDV).

Kod .eu domena vrijede sasvim druga pravila te savjetujemo da ne čekate zadnji tren, već da domene s ovom ekstenzijom produžite barem 10 dana prije isteka. Naime, .eu domene odmah po isteku odlaze u period karantene koji traje 40 dana. U navedenom periodu orisnik ima pravo na ponovnu aktivaciju, ali uz nadoplatu od 182,50 EUR (146,00 EUR + PDV).

Besplatne domene se mogu podužiti na maksimalni period od godine dana, dok sve ostale mogu biti registrirane do 10 godina unaprijed.

Ukoliko je ime komercijalne domene vezano uz uhodani posao ili iz nekih drugih razloga želite zadržati baš taaj naziv, svakako je preporuka da domenu produžite na duži period.

Ne. Da biste mogli povezati internetske stranice s nazivom registrirane domene, potrebno je zakupiti jedan od Web hosting paketa s naših stranica. Ovisno o vrsti paketa, bit će Vam dodijeljen i određeni broj e-mail adresa. Dakle, riječ je o dvije odvojene usluge.

Da. Transfer domene podrazumijeva prebacivanje administracije domene s jednog registra na drugi. Pri transferu domene naplaćuje se produženje iste na 1 godinu, domena treba biti aktivna i otključana.

Ukoliko više ne ispunjavate uvjete za produženje besplatne domene temeljem Pravilnika o ustrojstvu i upravljanju vršnom nacionalnom internetskom domenom, a domenu želite zadržati, postoji mogućnost transfera iste iz besplatne u naplatnu. Naplatne .hr domene se registriraju isključivo preko CARNet-ovih ovlaštenih registrara, među kojima je i tvrtka Pondi d.o.o.

Ukoliko želite promijeniti korisnika naplatnih domena, isto je moguće napraviti za domene koje se vode pod našim registrom.

Za uspješnu promjenu korisnika .naplatnih domena, iste trebaju biti aktivne, na stranici Promjena korisnika treba ispravno popuniti podatke na koga želite da domena glasi te nakon uplate i pokretanja ovog procesa, sadašnji i budući korisnik trebaju potvrditi promjenu klikom na link koji će dobiti u e-mailu.

Ukoliko je riječ o besplatnim domenama, sva administracija se vrši putem poveznice https://www.domene.hr/portal/mydomain/administration na CARNet-ovim stranicama.

Ako pak trebate promijeniti DNS zapise za komercijalne domene registrirane preko nas, potrebno je spojiti se na svoj korisnički račun unutar podijevog servisa za domene CroReg.com te napraviti željene izmjene.

Web hosting

Da bi Vaša web stranica i mail mogli funkcionirati trebaju Vam dvije stvari: domena i web hosting. Hosting je zakupljeni prostor na web serveru koji se povezuje sa domenom, a koji služi kako bi Vaša web stranica (tekstovi, slike itd...) bila dostupna na internetu, a mailovi se mogli isporučiti.

U ponudi imamo nekoliko različitih hosting paketa (na Windows i na Linux serverima) čije karakteristike možete vidjeti na stranici Usporedba paketa

Izbor hosting paketa najviše ovisi o tehnologiji korištenoj za izradu Vaše stranice ili aplikacije. Ako se koristi PHP/mySQL(MariaDB) stack preporučujemo Linux hosting pakete, a ako koristite Microsoftove tehnologije (ASP, ASP.Net, .Net, SQL Server), nužan je Windows hosting.

Za oba tipa hostinga preporučamo Medium paket kao "best-buy" opciju.

Kod Linux hosting paketa na cPanelu, korisničkom sučelju pristupate na https://imedomene/cpanel (npr. https://mojadomena.com/cpanel) ili na https://imedomene:2083 (npr. https://mojadomena.com:2083).

Kod Linux hosting paketa na Webminu (stariji hosting paketi), korisničkom sučelju pristupate na https://imedomene:10000 (npr. https://mojadomena.com:10000).

Kod Windows hosting paketa na solidCp/WebSitePanelu, korisničkom sučelju pristupate na http://imedomene:9001 (npr. http://mojadomena.com:9001).

Kod Linux hosting paketa na Helmu (stariji hosting paketi), korisničkom sučelju pristupate na http://control.imedomene (npr. http://control.mojadomena.com).

Prelazak iz manjeg u veći hosting paket je moguć u bilo kojem trenutku. Međutim, potrebno je nadoplatiti razliku u cijeni za preostali period između dva hosting paketa. Dakle, ako na pola zakupljenog vremena želite preći u veći hosting paket, plaćate razliku u cijeni samo za preostali period ugovorene usluge.

Prelazak iz većeg u manji hosting paket nije moguć za vrijeme trajanja ugovorene usluge, već je moguć jedino kod produljenja usluge.

Za promjenu hosting paketa, molimo kontaktirajte našu korisničku podršku.

Hosting možete u bilo kojem trenutku prebaciti sa Windowsa na Linux server i obratno. Ta usluga se ne naplaćuje.

Kako prebacivanje između dva različita sustava ne možemo odraditi automatski zbog nekompatibilnosti platformi, moramo u cijelosti obrisati hosting account na starom serveru i kreirati novi account na novom serveru. Dakle, brišu se svi podaci: datoteke, baze podataka, mail accounti zajedno sa porukama, logovi, statistike i sve ostalo što je vezano za stari hosting account.

Prije prebacivanja morate napraviti offsite backup kompletan sadržaj hosting paketa (datoteke putem FTP-a, baze kroz phpMyAdmin/SSMS...) kako bi ga mogli restoreati na novom accountu.

Na zahtjev, možemo Vam paralelno otvoriti account na novom serveru kako bi mogli prebaciti sadržaj bez prekida u radu.

Također, nakon prebacivanja ćete morati promijeniti DNS zapise na vezanim domenama, jer Windows i Linux serveri nemaju iste DNS zapise.

Za promjenu hosting paketa, molimo kontaktirajte našu korisničku podršku.

Zakupom reseller web hosting zakupljujete određeni broj hosting accounta i određenu količinu prostora na disku web servera. Količina resursa definira je reseller paketom kojeg zakupljujete. Te resurse možete dalje iznajmljivati korisnicima u obliku vlastitih hosting paketa.

Reseller hosting Vam omogućava da prodajete web hosting, a da nemate brigu oko održavanja web servera, servisa, sigurnosti i mreže - taj dio je na nama.

Za upravljanje Vašim reseller accountom koristite WHM, a Vaši korisnici upravljaju sa svojim hosting accountom kroz cPanel. Imate potpunu slobodu u kreiranju vlastitih hosting paketa, naravno, dok se uklapaju u resurse Vašeg reseller accounta.

Web hosting paketi se nalaze na zajedničkom serveru na kojem svi hosting accounti dijele iste resurse.

Kod VPS/dediciranog servera svi resursi fizičkog ili virtualnog servera su isključivo Vaši. Za standardne web stranice koje nemaju prevelikih hardverskih zahtjeva, zajednički hosting je više nego dovoljan. VPS ili dedicirani serveri namijenjeni su korisnicima koji trebaju dodatne performanse za svoje aplikacije.

Nedostupnost stranice može imati više uzroka: možda Vam je istekla domena ili web hosting, možda je IP adresa sa koje pristupate blokirana od strane našeg firewalla, možda postoji problem u mrežnoj povezivosti ili problemi u radu samog servera.

Prije nego nas kontaktirate, provjerite jeste li na vrijeme produžili uslugu web hostinga i domene. Ako su web hosting i domena produženi, molimo kontaktirajte našu korisničku podršku kako bi mogli dijagnosticirati uzrok problema.

Svi naši hosting paketi podržavaju nekoliko verzija PHP-a (od 5.6 za starije web stranice do zadnih verzija PHP-a).

Na cPanel hosting paketima možete samostalno mijenjati verziju PHP-a kroz cPanel modul MultiPHP Manageer.

Na Windows hosting paketima, promjena PHP-a je moguća, ali ne kroz solidCp, već morate poslati upit korisničkoj podrški.

Na cPanel hosting paketima možete samostalno mijenjati postavke PHP-a kroz cPanel modul MultiPHP INI Editor.

cPanel
Nakon prijave u cPanel korisničko sučelje, na početnoj stranici odaberite Email accounts te iznad liste otvorenih email adresa odaberite Create. Na sljedećoj stranici unesite ime/naziv i lozinku te pod Optional settins odredite veličinu sandučića i kreirajte email adresu klikom na Create.

solidCP
Na početnoj stranici solidCP korisničkog sučelja odaberite stavku Accounts u POP/IMAP Email sekciji te odaberite Create email account iznad popisa email adresa. Nakon toga u formu unesete email adresu, lozinku, potvrdu lozinke i namjestite veličinu sandučića po želji ta kreirajte novu mail adresu klikom na Save.

WebsitePanel
Nakon prijave, na početnoj stranici WebsitePanel korisničkog sučelja idite na Mail pa u popup izborniku izaberite Accounts i nakon toga Create mail account. U formi unesete email adresu, lozinku, potvrdu lozinke i veličinu sandučića te klikom na Save kreirajte mail.

Helm
Kada se prijavite u Helm korisničko sučelje klikom na Domains pa potom na samu domenu će se otvoriti administrativno sučelje za tu domenu. U listi akcija odaberite Email accounts i na novoj stranici Add new pa u formi unesite naziv, lozinku i potvrdu lozinke te kliknite na Save.

cPanel
Na početnoj stranici cPanel sučelja u sekciji Files odaberite FTP accounts i nakon toga u formi Add FTP Acount unesite naziv, lozinku i potvrdu lozinke te kliknite na Create FTP account.

solidCP
Na glavnoj stranici SolidCP korisničkog sučelja pod stavkom System odaberite FTP Accounts pa kliknita na Create FTP account. Nakon toga u formu unesite korisničko ime, lozinku, potvrdu lozinke, direktorij i prava čitanja/pisanja pa potvrdite kreiranje FTP računa klikom na Update.

WebsitePanel
Poslije prijave u korisničko šučelje idite na FTP Accounts pa na Create FTP Account. U formi na sljedećoj stranici unesite korisničko ime, lozinku, potvrdu lozinke, direktorij i prava čitanja/pisanja te potvrdite kreiranje korisničkog računa klikom na Save.

Helm
U Helm korisničkom sučalju odaberite Domains pa kliknite na samu domenu nakon čega će se otvoriti administrativno sučelje za tu domenu. U listi akcija odaberite FTP accounts pa Add new i u formi unesete korisničko ime, lozinku, potvrdu lozinke, direktorij i prava čitanja/pisanja te kliknete na Save.

Addon domena Vam omogućava da u jednom hosting paketu imate više neovisnih web site-ova. Ova mogućnost je dostupna nije dostupna u Small paketima.

cPanel
Nakon što ste se ulogirali u cPanel, kliknite na ikonu Addon Domains, te nakon toga unesite ime domene i opcionalno povezani FTP računi kliknite na Add domain.

solidCP
Domena se dodaje preko opcije „Add domain” u sekciji Domains. Kliknite na „+Domain”, unesite ime domene i odaberite opcije „Create Web site i Enable DNS” te potvrdite klikom na „Add Domain”.

WebsitePanel
U korisničkom sučelju odaberite Domains. Kliknite na „Add Domain” pa na link Domain i unesite ime domene i odaberite opcije „Create Web site i Enable DNS” te potvrdite klikom na „Add Domain”.

Alias (parked domena) omogućava da više različite domena pokazuju na istu web stranicu, odnosno, da se ista web stranica otvara bez obzira kojoj od tih domena pristupate.

cPanel
Alias domenu dodajemo preko Aliases opcije u Domains sekciji. Unesete ime domene i kliknete na Add domain.

solidCP
Domena se dodaje preko opcije „Add domain” u sekciji Domains. Kliknite na „+Domain”, unesite ime domene, odaberite opciju „Assign to existing Web Site, izaberite glavnu domenu i uključite opciju „Enable DNS” te sve potvrdite klikom na „Add Domain”.

WebsitePanel
Alias domenu kreirate kao i addon domenu ali je potrebno dodatno namjestiti opciju unutar sekcije Websites. Tu je potrebno odabrati website za alias domenu i pod Home folder namjestiti opciju Redirection to URL te unijeti glavnu domenu. Ostale opcije koje se mogu izabrati su opcionalne.

Helm
Nakon što se ulogirate u Helm control panel, kliknite na "Domains", a zatim na ime domene. Kliknite na "Domain Aliases", zatim na "Add new". Upišite ime aliasa u predviđeno polje i kliknite na Save.

Poddomena omogućava da odijelite dio web sitea na adresu tipa "nesto.imedomene.com"

cPanel
Poddomenu dodajemo tako da u cPanelu kliknemo na "Subdomains", upišemo ime poddomene te odaberemo domenu kojoj želimo dodati poddomenu, upišemo ime foldera u kojeg želimo pohraniti datoteke poddomene i kliknemo na "Create".

solidCP
Domena se dodaje preko opcije „Add domain” u sekciji Domains. Kliknite na „+Sub-domain”, unesite ime poddomene i odaberite glavnu domenu te uključite opcije „Create Web Sitei Enable DNS” te potvrdite klikom na „Add Domain”.

WebsitePanel
U korisničkom sučelju odaberite Domains. Kliknite na „Add Domain” pa na link Sub-domain i unesite ime domene i glavnu domenu te odaberite opcije „Create Web site i Enable DNS” i sve potvrdite klikom na „Add Domain”.

Helm
Nakon što se ulogirate u Helm control panel, kliknite na Domains, zatim kliknite na ime domene (npr. "www.pondi.hr"). Kliknite na "Sub Domains", zatim na "Add new". Upišite ime poddomene i kliknite "Save". Sadržaj poddomene uploadajte u folder /wwwroot/

Ako Vam se događa da Vam je mailbox pun i da ne možete primati nove mailove jer ste prešli dozvoljenu kvotu, pokušajte preko webmaila obrisati stare mailove iz inboxa. Također, u Outlooku namjestite da ne ostavlja poruke na serveru nakon što ih preuzme.

Ovisno o izabranom hosting paketu možete samostalno povećati kvotu Vašeg sandučića kroz Control Panel sučelje hosting paketa.

Ako pak trebate veći inbox od standardnog a nemate opciju samostalnog podešavanja, pošaljite nam mail pa ćemo Vam povećati inbox.

Automatski backup web sitea (i cijelog hosting paketa) je moguć jedino na Linux serverima sa cPanel-om. Nakon logiranja u sučelje to možete napraviti putem stavki Backup ili Backup wizard i odabirom Full Backup, Download a Home Directory Backup ili Download a MySQL Database Backup.

U svim ostalim hosting paketima svoje podatke (datoteke i bazu podataka) trebate ručno backupirati. Datoteke je najbolje preuzeti putem FTP-a a backup baze podataka preko phpMyAdmina.

cPanel
Nakon prijave u cPanel sučelje u sekciji Databases bazu podataka možete kreirati preko poveznice MySQL Databases ili MySQL Database Wizard. U oba slučaja za kreiranje baze podataka trebate unijeti naziv baze te joj pridodati postojećeg ili kreirati novog korisnika.

solidCP
Kada se prijavite u solidCP korisničko sučelje, u sekciji databases idite na MariaDB Databases. Na idućoj stranici možete krreirati bazu podataka i pridodati joj postojećeg korisnika ili kreirati novog.

WebsitePanel
Nakon prijave, na početnoj stranici WebsitePanel korisničkog sučelja idite na Databases pa u popup izborniku izaberite MySQL 5x i nakon toga Create Create database. U formi unesete naziv baze i odaberete korisnika ili kreirate novog korisnika.

Helm
Nakon što ste se ulogirali u Helm, kliknite na "Domains", zatim kliknite na ime Vaše domene. Kliknite na "Databases", zatim na "Add New", pod "Database type" odaberite "mySQL 4" (zbog buga u Helmu se prikazuje verzija mySQL-a 4, dok je u stvarnosti instaliran mySQL 5), upišite ime baze podataka i kliknite na "Save". mySQL bazi je potrebno dodati usera. Odaberite bazu podataka i pod "Database users kliknite na "Add New", upišite korisničko ime i šifru i kliknite "Save".

cPanel
phpMyAdminu možete pristupiti tako da se najprije ulogirate u cPanel, zatim kliknete na ikonu phpMyAdmin. Kada Vam se otvori polje za upis korisničkog imena i lozinke, upišite podatke od mySQL usera i kliknite na "Kreni".

solidCP i WebsitePanel
phpMyAdminu možete pristupiti na IMEDOMENE:10001. Upišite username i password mySQL usera te pritisnite "Go".

Helm
phpMyAdminu možete pristupiti na http://phpmyadmin.IMEDOMENE (npr http://phpmyadmin.pondi.hr). Odaberite ispravan server, upišite username i password mySQL usera te pritisnite "Go". U slučaju da Vam se uopće ne prikaže login screen pritisnite Ctrl+F5 kako bi obrisali cache.

Da, svim serverima možete pristupiti sa klijentima kao što su SQLYog, mySQL Administrator i sl. Kao host upišite ime domene, a username i password upište podatke od usera koji ima pravo pristupa željenoj bazi. Na nekim Linux serverima je potrebno omogućiti pristup serveru sa svih host-ova.

E-Mail

POP3 - Post Office Protocol 3 je najčešća vrsta računa e-pošte. Kod POP3 računa, vaše poruke se u potpunosti preuzimaju na vaše računalo. Na taj način možete imati pristup porukama bez internet pristupa, uz uvjet da ste poruke prethodno preuzeli na računalo. U postavkama e-mail klijenta možete podesiti da se emailovi nakon preuzimanja brišu sa servera (korisno kod email adresa sa malim mailboxom) ili možete namjestiti da neko vrijeme ili za stalno ostanu na serveru (korisno kada preuzimate mailove sa više e-mail klijenata).

IMAP - Internet Message Access Protocol računom radite direktno sa mailovima na mail serveru. Dakle, kada pročitate poruku na Vašem računalu, ona će biti označena kao pročitana i na serveru, te će se ta promjena biti sinkronizirana na svim uređajima koji pristupaju tom mail accountu. Mana IMAP-a je upravo to što se sve poruke nalaze na serveru, što najčešće uzrokuje zagušenost e-mail accounta, odnosno nemogućnost primanja novih poruka zbog popunjenosti sandučića. Također, ako poruku obrišete na jednom mail klijentu, ista će biti obrisana na svim email klijentima koji pristupaju tom korisničkom računu.

SMTP - Simple Mail Transfer Protocol je protokol za slanje e-mail poruka.

Podaci za namještanje mail klijenta ovise o vrsti servera na kojem se nalazi hosting paket.

Linux hosting

  • Username: cijela email adresa (npr. marko.matic@domena.com)
  • Password: lozinka Vašeg mail accounta
  • SMTP/POP/IMAP server: mail.imedomene (npr. mail.domena.com)
  • POP3 port (NONSSL / SSL): 110 / 995
  • IMAP port (NONSSL / SSL): 143 / 993
  • SMTP port (NONSSL / SSL): 49 / 465
  • POP3, IMAP i SMTP zahtjevaju autentikaciju

Windows hosting

  • Username: cijela email adresa (npr. marko.matic@domena.com)
  • Password: lozinka Vašeg mail accounta
  • SMTP/POP/IMAP server: mail.imedomene (npr. mail.domena.com)
  • POP3 port (NONSSL): 110
  • IMAP port (NONSSL): 143
  • SMTP port (NONSSL): 49
  • POP3, IMAP i SMTP zahtjevaju autentikaciju

Postoji više razloga za ovakvu situaciju:

  • Niste uključili autentikaciju u postavkama SMTP servera - SMTP server zahtjeva SMTP autentikaciju (najčešće se opcija zove "Outgoing server requires authentication"). Username i password su isti kao i za dolazni mail server.
  • Vaš ISP blokira port 25 za slanje mailova - ISP-ovi ponekad blokiraju port 25 jer se putem njega šalje velika količina SPAM-a. Pokušajte promjeniti odlazni (SMTP) port sa 25 na 49.
  • Vaš antivirus blokira port 25/49 - Neki antivirusi sa integriranom mail zaštitom ne dozvoljavaju slanje emailova putem neenkriptirane veze (SSL). Pokušajte suspendirati email zaštitu na Vašem antivirusu/firewallu ili dozvolite slanje mailova neenkriptiranom vezom.
  • Poslali ste previše mailova u kratkom roku - Ako dobivate grešku "Domain has exceeded the max emails per hour allowed. Message discarded.", znači da ste u kratkom roku poslali previše emailova. Server je to prepoznao kao pokušaj slanja SPAM-a te Vam je privremeno suspendirao slanje mailova. Ako smatrate da niste slali SPAM, kontaktirajte našu korisničku podršku kako bi Vam omogućili daljnje slanje mailova.
  • Poslali ste previše mailova koji su se vratili kao neisporučeni - Ako dobivate grešku "Exceeded the max defers and failures per hour", znači da ste u kratkom roku poslali previše emailova koji su se vratili kao neisporučeni zbog neispravne email adrese primatelja ili nekog drugog razloga. Potencijalni uzrok ovog problema je slanje SPAM-a od strane virusa.
  • Suspendirano Vam je slanje emailova - u slučaju da se preko Vašeg korisničkog računa šalje SPAM ili neki drugi nedozvoljeni sadržaj, slanje poruka putem Vašeg korisničkog računa će biti suspendirano.

Ako se putem Vašeg maila šalje spam ili drugi nedozvoljeni sadržaj, molimo skenirajte antivirusom sva računala koja su imala pristup problematičnom email accountu. Nakon toga promijenite lozinku za pristup email accountu, a zatim kontaktirajte korisničku podršku kako bi Vam ponovo omogućili slanje mailova.

Webmailu na Linux hosting paketima (cPanel) pristupate na https://imedomene/webmail (npr. https://mojadomena.com/webmail)

URL za pristup webmailu na Windows hosting paketima (solidCp) je: http://webmail.imedomene (npr. http://webmail.mojadomena.com)

Da, sve poruke prolaze kroz nekoliko nivoa antispam i antivirus zaštite. Antispam i antivirus definicije se kontinuirano ažuriraju, ali je i dalje moguće da se pojedina SPAM poruka provuče kroz našu zaštitu.

Na hosting paketima na cPanel-u možete samostalno definirati koliko stroga će biti antispam zaštita za Vaš account. Što je zaštita rigoroznija, hvatat će veći broj neželjene pošte, ali istovremeno raste i rizik da će legitimni mail završiti u neželjenoj pošti.

Greylisting je efikasna metoda zaštite protiv SPAM-a u kojoj primatelj privremeno odbija zaprimiti mail. U slučaju da je pošiljatelj spammer, on neće ponoviti slanje maila i SPAM poruka neće biti isporučena, dok će legitimni mail server ponoviti slanje, tako da će poruka na kraju biti isporučena, ali sa malim zakašnjenjem. Greylist servisi pamete validne pošiljatelje pa naknadne poruke dolaze bez zakašnjena.

U Linux hosting paketima (cPanel) možete samostalno uključiti ili isključiti greylisting. U cPanelu kliknite na modul Configure Greylisting u kojem možete upravljati greylistingom na razini pojedine domene.

VPS i dedicated serveri

VPS (Virtual private server) je virtualni server koji se nalazi se na fizičkom serveru (hostu). Na ovaj način hosting provideri mogu bolje iskoristiti resurse fizičkog servera tako da na njemu hostaju više virtualnih servera.

Naši virtualni serveri imaju dedicirane resurse (CPU, memorija i prostor na disku), ne prakticiramo overselling (dodjeljivanje virtualnim serverima više resursa nego što fizički server ima, što uzrokuje sporoji rad virtualnih servera)

Prednosti VPS-a u odnosu na fizički server su skalabilnost - prilagođavate resurse servera svojim potrebama: uvijek možete u letu dodavati više procesorskih jezgri, memorije ili prostora za pohranu. Još jedna korisna stva: možete napraviti snapshot trenutačnog stanja servera i vratiti se na to stanje u bilo kojem trenutku.

Našu ponudu VPS servera možete pronaći ovdje.

Dedicated server je fizički server smješten u datacentru. Zakupom dedicated servera raspolažete cijelim strojem i njegovim resursima koji mu pripadaju.

Svi naši dedicated serveri dolaze sa punim administratorskim pristupom (ssh/RDP).

Našu ponudu dedicated servera možete pronaći ovdje.

Knjigovodstvo i financije

Podržavamo plaćanje općom uplatnicom (virmanom) te kreditnim karticama (MasterCard, Maestro, Diners i Visa).

Račune šaljemo kao eRačune putem našeg servisa ePoslovanje koji možete dobiti putem svog informacijskog posrednika ili mailom na adresu upisanu u Vašim korisničkim podacima odmah nakon obrade Vaše uplate.

Molimo provjerite je li naš mail sa linkom za preuzimanje računa završio u SPAM folderu, jer se zna dogoditi da ga pojedini servisi klasificiraju kao SPAM.

Ako ga niste pronašli u SPAM folderu, molimo da nas kontaktirate kako bi Vam ponovno poslali račun.

Na žalost, mi ne možemo znati da je došlo do promjene Vaših podataka. Stoga nas morate pravovremeno obavijestiti o promjenama kako bi ih mogli ažurirati sa naše strane.

U slučaju da dođe do promjene adrese, kontakt podataka (email, kontakt telefon, mobitel) ili vlasništva nad uslugom, molimo da nam pošaljete nove podatke kako bi ih mogli ažurirati.

Kako bi Vam poslali račun sa ispravnim podacima, molimo da nas kontaktirate.